Ironman probike intemperie
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Ironman probike intemperie

finishers el 2009
 
ÍndexÍndex  PortalPortal  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
ToniPrats




Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 25/03/2008
Edad : 47

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Link   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDv Abr 18, 2008 11:58 am

Molt bona la iniciativa!!!
Boníssim el link i sembla que molt útil per els que em de començar quasi bé de zero!!! ja l'he imprés tot i me'l llegiré aquest cap de setmana!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.totperunsomni.blogspot.com
xavi




Nombre de missatges : 6
Data d'inscripció : 14/03/2008

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Re: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDg Abr 06, 2008 1:06 am

Està molt be la teva iniciativa jordi, i tambè l´enllaç que ens has enviat. lol!

Ens veiem
Tornar a dalt Ir abajo
xapas

xapas


Nombre de missatges : 39
Data d'inscripció : 17/03/2008

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Re: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDv Abr 04, 2008 3:46 pm

mmmmmmmmmmmmm

gràcies per l'enllaç Jordi, ja tinc més coses a llegir.

study

cheers cheers
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 29
Data d'inscripció : 15/03/2008

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Re: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDv Abr 04, 2008 1:40 am

Doncs tafanejant per la pàgina d'i-natacion he trobat un apartat que pot ser-nos de gran utilitat. Hi han la tira d'exercicis dividits per l'aspecte que es vulgui millorar (braços, peus, cordinació...), i explicats de forma molt entenedora. Això és el que jo pretenia fer, però d'una manera molt més "xapussera" és clar.

Llista d'exercicis pràctics

Per cert, paga la pena donar un cop d'ull a aquesta pàgina en tots els seus apartats, ja que sembla tenir molt bon contingut.
Tornar a dalt Ir abajo
sonat 1

sonat 1


Nombre de missatges : 3
Data d'inscripció : 15/03/2008

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Re: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDj Abr 03, 2008 10:23 pm

Hola Jordi:

Molt bon post , una mica llarg però molt educatiu. No havia dit res abans perque realment estic començant i tinc poc a aportar, soposo com la resta de la gent.

Estic intentant anar 2 cops per setmana a la piscina, i segons la gent que hi trobo, faig de 1 a 2 Km, fent 500 mt escalfament crol normal, 500 amb el suro entre les cames que em permet fer 4 braçades sense respirar, concentrar-me en la tècnica i em canso menys, 500 amb suro entre cames i guants amb menbranes alternant punt mort i finalment 500 crol normal però descansant cada 100 m per intentar anar més ràpid.

Tinc la sensació que estic millorant, encara que realment no faig control de temps parcials. Per fer els 2 Km estic uns 50´.

El proper dissabte 12 espero aprendre nous exercicis per seguir millorant i agafant confiança dins de l´aigua. Et prego que seguixis aportant informació sobre el tema perque segur que tots estem interessats.
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 29
Data d'inscripció : 15/03/2008

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Re: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDj Abr 03, 2008 5:47 pm

Xapas jo també pensava que aquest fil podria ser prou interessant, per aix`o vaig prendre la iniciativa; però sembla ser que no ha tingut gaire acceptació. Ningú ha postejat ni un sol exercici, i vist això jo ja tampoc n'he posat cap més. Es veu que la gent té més nivell del que em pensava. En fi, jo espero que algun dia, amb paciència, esforç i molta dedicació, pugui tindre un bon nivell dins l'aigua.

De moment faig els 1.000m en 21', cosa que, tot i no ser una gran marca ni molt menys, quan vaig començar a nedar mai hagués pogut pensar que faria fins al cap de molt més temps: senyal que la cosa va bé; i que aquests exercicis que semblen aburrits, o que no serveixin de gaire, acaben resultant.

Diuen que qui sembra, recull. Molta força xapas!
Tornar a dalt Ir abajo
xapas

xapas


Nombre de missatges : 39
Data d'inscripció : 17/03/2008

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Re: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDj Abr 03, 2008 4:04 pm

Jordi, molt bon post.

JO de moment em dedico al punt mort, i a recorda que cal respirar de tant en tant.
Faig uns 2km per setmana en dues sessions, i em canso força, suposo que amb temps la cosa millorarà, sinó malament rai. Rolling Eyes
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 29
Data d'inscripció : 15/03/2008

Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitimeDs Mar 29, 2008 3:57 am

Hola companys,

Primerament, voldria aclarar que aquest fil va adreçat bàsicament als que, com jo, la modalitat triatlètica que portin més fluixa sigui la natació. Si sou dels afortunats que dins l'aigua ja podeu barallar-vos amb termes com "interval", "sèrie", "temps de pas" o "pace"... sincerament, aquest fil no crec que us sigui de gaire ajuda. Però de totes maneres, seguiu llegint, que segur que també podreu aportar el vostre granet de sorra! Una vegada fet el target, començo l'exposició.

Segurament per tots és sabut que posar-nos dins la piscina i acumular metres i més metres de crol no serveix de gaire si la tècnica no és l'adequada. Tanmateix, si el que ens falta és fons, quan hem fet unes quantes piscines nedant per sobre del llindar anaeròbic cada vegada ens sentim més i més pesats; a cada metre que avançem parem menys atenció a la tècnica. Gairebé esgotats, i pujadíssims de pulsacions, l'única cosa que volem és arribar al final de la piscina per recuperar; és a dir, que cada vegada, en comptes de millorar, nedem pitjor. Us sona d'alguna cosa? Això és el que em diu la meva pròpia experiència de novell, que també tindreu la majoria de vosaltres: el fons i la tècnica van agafadets de la mà, i no millorarem un si deixem de banda l'altre. I això només ho aconseguirem passant hores i hores dins de l'aigua, repetint exercicis tossudament fins que començem a veure'n els resultats.

Penso que potser estaria bé que compartíssim aquests exercicis que fem servir per millorar alguns aspectes; i que entre tots féssim una llista completa, una espècie de base de dades d'exercicis simples, que ens serveixi per ajudar-nos mutuament. Ademés, com que agafariem idees els uns dels altres, podriem decidir "demà faré aquest exercici, aquest i aquest altre". Diversificarem els entrenaments, que sempre és una de les claus de l'èxit, i de passada fariem més entretingudes aquelles estones que passem dins l'aigua. Què us sembla? Espero que això tingui èxit! Començo jo:

- Un "must-do", el number one dels exercicis: - Taula: Amb la taula de suro subjectada davant del cap, fer peus de crol i donar una braçada cada vegada que volguem respirar per cada costat. Sí, tens raó: és lent, aburrit i cansa. Però és tot un clàssic i em va ser molt útil per millorar la batuda dels peus i l'equilibri a l'hora de treure el cap per respirar, ja que al principi tombava massa el tronc quan treia el cap. També es pot tornar fent peus d'esquena subjectant la taula sobre els genolls o davant del cap amb les mans estirades. Recordeu que amb els peus de crol l'aigua ha de fer escuma, i amb els peus d'esquena ni els peus ni els genolls han de sortir de l'aigua. Truc per millorar els peus d'esquena: si posem la taula sobre els genolls, els genolls no han de tocar la taula. Sobretot al principi: taula, taula i més taula.

- Punt-mort: amb els braços estesos, donar una braçada amb un braç fins tornar a la posició inicial sense moure l'altre braç. És a dir, una mà espera a l'altra. Es donen 6 patades i es repeteix amb l'altre braç. Es respira una vegada per cada costat. És útil per millorar la posició del cos dins l'aigua.

- Tocar axil·les: al treure el braç es toca amb el dit polze l'axila a cada braçada, i després s'entra el braç a l'aigua. És útil per elevar bé el braç al fer el recobrament, i treure bé el colze fora de l'aigua.

- Mirar palmell: simplement a l'estirar l'aigua amb la mà, posar la mà de tal manera que ens poguem veure el palmell. És a dir s'ha de fer com un interrogant dins l'aigua, augmentant el recorregut de la mà i per tant, l'impuls que donem. Serveix per millorar la posició de la mà a la fase d'estirada.

- Amb el pull-buoy, anar intercalant 3 braçades seguides amb el braç dret i 3 braçades seguides amb el braç esquerre respirant a cada brassada, deixant el braç que no fem servir estirat, com si féssim punt mort. Em va ser molt útil per millorar l'equilibri i no tombar el tronc al respirar, com ja he dit un dels meus majors errors de principiant.

- Fer 6 braçades de crol, donar-se la volta i fer 4 braçades d'esquena cap endarrera. Útil per millorar el fons.

- Fer l'anada fent braçades només amb el braç dret amb peus de crol. Tornar fent crol normal amb els dos braços. Després anar fent braçades només amb el braç esquerre i tornar fent crol normal amb els dos braços. És a dir, en total surten 100m. Després es pot fer el mateix però fent esquena per compensar. Serveix per millorar la força del tren superior.

Doncs de moment, ja n'hi ha prou per començar. Sobretot nois, espero les vostres aportacions!!! Segur que entre tots farem una llista collonuda per millorar els nostres entrenaments Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Empty
MissatgeAssumpte: Re: Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació   Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Llistat d'exercicis bàsics per millorar la natació
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Ironman probike intemperie :: Ironman lanzarote 09 :: entrenaments-
Canviar a: